Il urmeaza
apoi existenta sociala,caci in afara
societatii individul isi pierde prezenta,totusi el continua sa existe,dar
relatiile cu ceilalti sunt cele care-i dau
cu adevarat presentimentul existentei,astfel spus existenta este independenta de
constiinta omului,ea reprezinta tot ce este in afara ei,deci independenta de
constientizarea propriei stari care devine certitudine doar prin existenta celorlalti.-omul
singur nu exista!? –(bineinteles ar fi vorba despre o singuratate absoluta din
momentul nasterii sale.)
Mai apoi
timpul,viata in relatie cu timpul istoric nu este altceva decat un reducto-absurduum unde tot generatiile
anterioare sunt cele care,sedimentate alcatuiesc certitudinea existentei -a fost
deci exista- ,moartea istoriei nu ar fi deci secarea ei de evenimente ci
scoaterea ei din contextul societatii,care la randul ei si-ar pierde
certitudinea lui a fi.
Balanta
dintre existent si nonexistent este intr-un echilibru perfect,la fel si limita fragila
ce se impune intre cele doua.
Inexistenta
sau antiexistenta este insa mai greu de demonstrat,defapt imposibil daca
ignoram dialectica dintre cele doua care explica existenta uneia prin opusul
celeilalte.
Tragica erezie este ca mai usor credem ca ceva exista decat sa negam existenta acesteia…
Existam doar
pentru ca tindem sa credem asta,nu este nici o diferenta dintre imaginatia
bolnava a unui schizofreniac si certitudinea existentei noastre…
Si atunci
cum sa explici ca nu e nimic de facut ci
de trait doar,de trait pur si simplu…
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu